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by Anna Gural-Migdal
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History & Criticism
  • Author:
    Anna Gural-Migdal
  • ISBN:
    3906769410
  • ISBN13:
    978-3906769417
  • Genre:
  • Publisher:
    Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften; Bilingual edition (January 29, 2003)
  • Pages:
    493 pages
  • Subcategory:
    History & Criticism
  • Language:
  • FB2 format
    1833 kb
  • ePUB format
    1781 kb
  • DJVU format
    1909 kb
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    4.8
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Literature & Fiction Books.

Literature & Fiction Books. Literary Criticism Books. Feminist Literary Criticism Books. This button opens a dialog that displays additional images for this product with the option to zoom in or out. Report incorrect product info or prohibited items. L'Ecriture Du Feminin Chez Zola Et Dans La Fiction Naturaliste Writing the Feminine in Zola and Naturalist Fiction. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12.

Together, let's build an Open Library for the World. By Anna Gural-Migdal. L'Ecriture Du Feminin Chez Zola Et Dans LA Fiction Naturaliste/Writing. 1 2 3 4 5. Want to Read. L'Ecriture Du Feminin Chez Zola Et Dans La Fiction Naturaliste Writing. Are you sure you want to remove L'Ecriture Du Feminin Chez Zola Et Dans La Fiction Naturaliste Writing the Feminine in Zola and Naturalist Fiction from your list? L'Ecriture Du Feminin Chez Zola Et Dans La Fiction Naturaliste Writing the Feminine in Zola and Naturalist Fiction. Published January 2004 by Peter Lang Publishing.

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Est-ce que la representation de la femme chez Zola, et dans la fiction naturaliste en general, enterine l'idee d'une permanence du feminin? Echappe-t-elle au contraire a toute figure, y compris au mythe de la diabolisation ou de l'exaltation, pour faire valoir une ambiguite, une indetermination qui correspondrait a l'effacement des sexes propre a la deuxieme moitie du XIXe Est-ce que la representation de la femme chez Zola, et dans la fiction naturaliste en general, enterine l'idee d'une permanence.

Anna Gural-Migdal In this book, the inscription of the feminine is envisaged simultaneously as a poetics of representation, textual interpretation, and conscious or unconscious discourse that.

In this book, the inscription of the feminine is envisaged simultaneously as a poetics of representation, textual interpretation, and conscious or unconscious discourse that society gives to understand about woman.

Gural-Migdal is a professor of Comparative Literature and Film studies at the University of Alberta in Canada.

L’écriture du féminin chez Zola et dans la fiction naturaliste, Writing the feminine in Zola and naturalist . Shopping for an ‚I‘: Zola’s The Ladies’ Paradise and the Spectacle of Identity

L’écriture du féminin chez Zola et dans la fiction naturaliste, Writing the feminine in Zola and naturalist fiction. Hg. Anna Gural-Migdal. Shopping for an ‚I‘: Zola’s The Ladies’ Paradise and the Spectacle of Identity. L’écriture du féminin chez Zola et dans la fiction naturaliste, Writing the feminine in Zola and naturalist fiction.

Zola took this scientific method and argued that naturalism in literature should be like controlled experiments in which the characters function as.Apart from Zola and Norris’ views on the movement, there are various literary critics who have their own separate views on the matter.

Zola took this scientific method and argued that naturalism in literature should be like controlled experiments in which the characters function as the phenomena. Naturalism began as a branch of literary realism, and realism had favored fact, logic, and impersonality over the imaginative, symbolic, and supernatural. As said by Paul Civello, these critics can be grouped into four broad, and often overlapping, groups: early theorists, history-of-idea critics, European influence critics, and recent theorists.

Est-ce que la représentation de la femme chez Zola, et dans la fiction naturaliste en général, entérine l’idée d’une permanence du féminin? Echappe-t-elle au contraire à toute figure, y compris au mythe de la diabolisation ou de l’exaltation, pour faire valoir une ambiguïté, une indétermination qui correspondrait à l’effacement des sexes propre à la deuxième moitié du XIXe siècle? C’est à une telle question que cet ouvrage s’attache à répondre dans le but de cerner une écriture du féminin propre à la fiction naturaliste. L’écriture du féminin est ici envisagée à la fois comme poétique de la représentation, interprétation textuelle et discours conscient ou inconscient que la société fait entendre sur la femme. Un tel discours n’échappe pas à l’hégémonie positiviste de son époque qui légitime toute catégorisation de la féminité. Parallèlement, à l’état de crise déclenché par le progrès scientifique et la peur face aux transformations qu’il engendre, fait dès lors écho une herméneutique du féminin comme métamorphose, ouverture et énigme. Does the representation of woman in Zola, and in naturalist fiction in general, confirm the notion of a permanence of the feminine; or, on the contrary, does it escape all tropes, including myths that demonize or exalt, in order to exploit its ambiguity or indeterminacy, and thereby correspond to the erasure of sex that characterizes cultural production during the second half of the nineteenth century? This is the question this work attempts to answer, in order to define and delimit the writing of the feminine in naturalist fiction. In this book, the inscription of the feminine is envisaged simultaneously as a poetics of representation, textual interpretation, and conscious or unconscious discourse that society gives to understand about woman. Such a discourse fails to escape the positivist hegemony of the period that legitimizes the categorization of the feminine. Nevertheless, beyond this systemization of the concept of woman, the idea of scientific progress brings about the development of a generalized myth of transformation that gives rise to the anguish of incertitude, degeneracy, and emptiness. A hermeneutics of woman as metamorphosis, open-mindedness, and mystery echos this situation of crisis.